Diensten

Procesmanagement

Procesmanagement

Bruggen bouwen zit in ons bloed

Business Process Management (BPM) vormt de brug tussen de business en IT. BPM is een omvangrijk werkgebied omdat het managen van bedrijfsprocessen veel facetten en uitdagingen kent. Het thema is dan ook niet in een klein hoofdstuk te omschrijven en kent vele uitdagingen. Hoe zorg je ervoor dat de strategie van een bedrijf wordt vertaald naar werkzame processen die begrepen worden op de werkvloer? Hoe betrek je mensen in dit proces en maak je hen bewust van hun toegevoegde waarde? Hoe bewaak je al deze facetten en op welke wijze kan IT daarin faciliteren? Met onze FADE® benadering (Focus, Analyse, Develop en Execute) ondersteunen we organisaties bij het optimaliseren van hun bedrijfsprocessen. Daarnaast zijn wij dé partner van AuraPortal International in de Benelux. AuraPortal is een BPMS (Business Process Management Suite) en is door OVUM verkozen als de nummer 1 op het gebied van BPMS.

Klik op onderstaande linkjes voor meer informatie (PDF):
Algemene informatie over iBPMS AuraPortal
Informatie over Big Data
Informatie over Customer Journey
Informatie over Digitale Transformatie

Capaciteits-management

Van achteraf constateren naar preventief acteren

Het managen van capaciteit vraagt steeds meer aandacht vanuit het oogpunt van operationele performance. Met de oplossing die door FourICT is ontwikkeld, ondersteunen we organisaties met het managen van hun informatietechnologie. Door bestaande informatie (performance) te combineren met trends en prognoses zorgen we ervoor dat uw dienstverlening steeds voldoet aan de huidige en toekomstige eisen. Ons team van specialisten praat u graag bij over de mogelijkheden van capaciteitsmanagement voor uw organisatie.

Lees meer ...
Capaciteits-management
Digital Transformation

Digital Transformation

The only wrong move when it comes to digital transformation is not to make any move at all

Het begrip Digital Transformation doet steeds vaker zijn intrede. Maar wat zegt dit begrip met de wetenschap  dat organisaties steeds intensiever bezig zijn met het optimaliseren van bedrijfsprocessen. De achterliggende periode stond voor veel organisaties in het teken van overleven en lag de focus meer op de dag van morgen dan de strategie over een periode van 3 jaar. Nu de economische signalen weer positieve effecten vertonen zien we dat veel organisaties de achterstand willen inhalen. Digital Transformation kan dan een aanpak zijn om deze stap te zetten. Maar Digital Transformation is meer dan alleen het upgraden van veelal verouderde en bestaande bedrijfsprocessen. Het is een strategie die verder gaat en u ook in staat stelt om uw organisatie voor te bereiden op de jaren die komen gaan en waar groei en innovatie centraal zullen staan om mee te blijven doen in een toenemende concurrentie strijd, waarbij de business bepalend zal zijn en IT een faciliterende rol toegedicht krijgt. 

Vanuit de IT component denken we dat de digitale transitie van de bedrijfsprocessen een ultieme manier is  om kritisch naar de (verouderde) processen te kijken en te bezien in hoeverre digitale middelen de werkzaamheden kunnen ondersteunen dan wel overnemen. Dit alles met de gedachte dat de betrokken medewerkers binnen een procesketen weer kunnen doen waar ze goed in zijn, dat randzaken plaatsmaken voor hoofdzaken en dat klanten precies dat krijgen wat ze verwachten op basis van “first time right.”

Digital Transformation is dan ook toepasbaar voor alle soorten en branches en procesmodellen. Of het nu gaat om het digitaliseren van service processen, het optimaliseren van productie processen of het inrichten van klantenprocessen. Maar vooral voor organisaties die de stap van goed naar beter, groei en innovatie voorstaan.

Lees meer ...

Mobiele Applicaties

Altijd mobiel en bereikbaar

Mobiele applicaties zijn niet meer weg te denken. Bedrijven en consumenten hebben de App geadopteerd als gemeengoed en het gebruik hiervan zien we dan ook in de meest diverse vormen explosief toenemen. We zien echter ook dat veel Apps snel weer afhaken omdat het gebruik ervan niet of nauwelijks wordt gemanaged (denk aan slechte reviews). Maar er is meer op het gebied van mobiele ontwikkeling. Wilt u bijgepraat worden over digitale werkbonnen, handige Apps, digitale inventarisaties of dashboards in combinatie met mobiele devices, dan maken we graag een afspraak.

Lees meer ...
Mobiele Applicaties
IT Servicemanagement

IT Servicemanagement

Groeit de IT in uw organisatie, dan groeit ook de behoefte naar adequate IT service

Door het toenemende belang van de IT-component in uw bedrijfsvoering wordt de behoefte aan effectief Servicemanagement steeds belangrijker. Medewerkers maar ook klanten stellen steeds hogere eisen en verwachten bij support en beheer een hoge vorm van kwaliteit en beschikbaarheid.

Als FourICT zijn we ons daarvan bewust en bieden wij organisaties een passende dienstverlening aan als het gaat om 1e, 2e en 3e lijn support, het inrichten van ticketsystemen, releasemanagement en monitoring van systemen en processen. Met ons credo ‘zeggen wat je doet en doen wat je zegt’ helpen we u graag met het invullen van uw servicemanagement vraagstuk.

Lees meer ...